NLP in trance

Duur: twee dagen
In de tweedaagse lesmodule NLP in trance leer je om NLP-technieken en trancewerk als therapeut te integreren met als doel om verandering bij je cliënt op gang...
In de tweedaagse lesmodule NLP in trance leer je om NLP-technieken en trancewerk als therapeut te integreren met als doel om verandering bij je cliënt op gang te brengen op het niveau van het onderbewuste. Door deze integratie beschik je over een krachtige methode om dieperliggende problematiek aan te pakken.
In deze lesmodule oefen je met diverse NLP-technieken, zoals het coachmodel, logische niveaus en gesprekstechniek van de neerwaartse pijl om op zijnsniveau (alchemistisch niveau) van integratie te gaan werken, en om onbewust bekwaam te worden. Vervolgens gaan we in trance werken met diverse NLP-interventies als tijdlijn, dissociatief en associatief werken, hulpbronnen verankeren en toevoegen, werken met delen, om effectief bij de onderliggende problematiek van de klacht te komen. Als therapeut leer je om de cliënt centraal te stellen en vanuit verbinding met jezelf en de rijke bron van het onderbewuste aan te voelen wat voor de cliënt helpend is.
Informatie over de scholing
Mobiel? Kantel je scherm voor de beste leeservaring!
Startdatum | 06-04-2024 |
Einddatum evenement | 06-04-2024 |
Prijs per persoon | € 290 |
Aantal dagen | 2 |
Dag 1 | 6 april 2024 |
Dag 2 | 7 april 2024 |
Lestijden | 10:00 - 17:00 |
KTNO accreditatie | Ja |
ECTS | 0,5 ECTS |
SBU klassikaal | 12 SBU |
SBU toetsing en examen | 3 SBU |
Totale studie-belasting | 18 SBU |
Niveau | HBO |
Instap-niveau | Specialistische kennis en/of ervaring als zorgverlener vereist; bijvoorbeeld NLP 6-daagse opleiding |
Elementen positieve gezondheid | Mentaal welbevinden, Zingeving, Kwaliteit van leven, Dagelijks functioneren, Lichaamsfuncties |
Vak-inhoudelijk | Lichaamsgerichte therapieën, Psychosociale begeleiding |
Domein | Filosofie en levenskunst, Psychosociale kennis |
Overig | Vakinhoudelijk, Module (=onderdeel van de opleiding hypnotherapie - PsBK), Bij- of nascholing |
Visie en missie |
Deze scholing is gericht op hypnotherapeuten. NLP en hypnotherapie hebben een grote overlap. In handboeken voor hypnotherapie kom je veel NLP-technieken tegen. De grondleggers van NLP werden voor een groot deel geïnspireerd door Milton Erickson, meester in de hypnotherapie. Als een cliënt met een klacht komt en een bepaald gedrag vertoont is het handig om meer zicht te krijgen op hoe zij/hij het probleem creëert; daarvoor gebruik je het metamodel (Wat doe je precies om dit probleem te hebben; denken, doen en voelen? Hiermee ontdek je negatieve patronen die doorbroken zouden mogen worden. NLP biedt instrumenten voor effectieve communicatie en geeft zicht op de structuur van de subjectieve ervaring. De voornaamste NLP-instrumenten tot verandering zijn: Wanneer je NLP-technieken toepast in trance, dus op een dieper niveau kun je meer bij de oorspronkelijke pijn te komen die aanleiding heeft gegeven tot het patroon of overlevingsmechanisme. De studenten leren de diverse technieken en (gespreks)modellen toe te passen en leren werken met interventies als tijdlijn, gedissocieerd en geassocieerd werken en delenwerk in trance, met gebruik van submodaliteiten. Ze hebben kennis van en kunnen therapeutische interventies bij onverwerkte emoties onderbouwen en toepassen. Door middel van de principes van een goed rapport met zichzelf en de cliënt en het oefenen van de therapeutische gesprekken en interventies wordt bijgedragen aan het vermogen van de student/therapeut om op zijnsniveau te kunnen werken; hierbij ervaart de student/therapeut congruentie en maakt keuzes vanuit een dieper weten, waarbij kennis, kunde en zijn met elkaar in overeenstemming zijn. Op deze manier draagt de student/therapeut bij aan nieuwe inzichten, transformatie van emotionele beleving en beperkende overtuigingen (cognities). |
Lesstof |
De studenten passen de diverse technieken en (gespreks)modellen toe en leren werken met interventies als tijdlijn, gedissocieerd en geassocieerd werken en delenwerk in trance, met gebruik van submodaliteiten. Ze hebben kennis van en kunnen therapeutische interventies bij onverwerkte emoties onderbouwen en toepassen. Door middel van de principes van een goed rapport met zichzelf en de cliënt en het oefenen van de therapeutische gesprekken en interventies, zoals tijdlijnwerk met visuele brug en delenwerk, wordt bijgedragen aan het vermogen van de student/therapeut om op zijnsniveau te kunnen werken; hierbij ervaart de student/therapeut congruentie en maakt keuzes vanuit een dieper weten, waarbij kennis, kunde en zijn met elkaar in overeenstemming zijn. Op deze manier draagt de student/therapeut bij aan nieuwe inzichten, transformatie van emotionele beleving en beperkende overtuigingen (cognities). |
Locatie | HypenZo Waalre |
Doelgroep |